Privacy Statement IMPROVE Sales Academy

Datum laatste wijziging: 6 juli 2020

IMPROVE Sales Academy verzorgt training en coaching op het gebied van sales. Een verwijzing naar ‘IMPROVE Sales Academy’, wij’, ‘ons’ of het ‘Bedrijf’ is een verwijzing naar IMPROVE Sales Academy en de relevante bij de verwerkingsactiviteit betrokken verbonden onderneming.

IMPROVE Sales Academy handelt tevens onder de naam IMPROVE Social Styles en Koen Heesakkers. Dit Privacy Statement is ook van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens onder deze handelsnamen.

IMPROVE Sales Academy hecht groot belang aan jouw privacy. De persoonsgegevens die wij verwerken worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Bij de verwerking van persoonsgegevens houden wij ons aan de eisen die de wet- en regelgeving daaraan stelt, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Dit Privacy Statement beschrijft onze privacy praktijken met betrekking tot de activiteiten die in dit Privacy Statement worden genoemd. Lees dit Privacy Statement zorgvuldig door om te begrijpen hoe wij tot de persoon te herleiden informatie (‘persoonsgegevens’) verzamelen, gebruiken, delen en verwerken, en welke rechten en keuzes je hebt met betrekking tot onze verwerking van jouw persoonsgegevens.

Contactgegevens Verwerkingsverantwoordelijke

IMPROVE Sales Academy

Databankweg 26

3821 AL Amersfoort

KvK-nummer: 58559825

Vragen over dit Privacy Statement kunnen gesteld worden per e-mail via steleenvraag@improvesalesacademy.nl, info@improvesocialstyles.nl of info@koenheesakkers.nl.

Wat zijn persoonsgegevens?

Een persoonsgegeven is alle informatie over een geïdentificeerd of identificeerbare natuurlijke persoon (artikel 4 AVG). Het kan gaan om informatie die direct of indirect over iemand gaat of naar die persoon te herleiden is. Hierbij kan worden gedacht aan: naam, adres, postcode of woonplaats, maar ook godsdienst, gezondheid of politieke voorkeur.

Verwerkingsactiviteiten

Dit Privacy Statement is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens die door ons verzameld worden wanneer je:

  • Onze websites bezoekt waar dit Privacy Statement getoond wordt of waar een link naar dit Privacy Statement te zien is;
  • De sociale media-pagina’s van ons bezoekt;
  • Ons kantoor bezoekt;
  • Berichten van ons ontvangt, waaronder e-mails, telefoongesprekken, sms- of whatsappberichten;
  • Door ons gecoacht wordt;
  • Jezelf inschrijft voor onze nieuwsbrief;
  • Jezelf inschrijft voor onze trainingen, evenementen of webinars, die bijwoont en/of op andere wijze daaraan deelneemt;
  • Het contactformulier op de website invult;
  • Ons een vraag stelt of contact met ons opneemt op welke wijze dan ook.

Onze websites en diensten kunnen links bevatten naar andere websites, applicaties en diensten die door derden onderhouden worden, bijvoorbeeld Facebook of Youtube. De informatiepraktijken van zulke andere diensten of van sociale media-netwerken die de sociale media-pagina’s van ons merk hosten, worden beheerst door de privacyverklaringen van deze derde partijen. Je kunt deze doornemen om de privacy praktijken van de derde partijen beter te begrijpen.

Welke persoonsgegevens verwerken wij van jou?

Wij kunnen de volgende persoonsgegevens van jou verwerken:

 

  • Persoonsgegevens die wij verwerken wanneer je lid bij ons bent, een training volgt of door ons gecoacht wordt

Dit betreffen persoonsgegevens die nodig zijn voor het aanbieden van onze diensten, zoals: voor- en achternaam (voorletters), adres, e-mailadres (werk en privé), telefoonnummer (werk en privé), naam en vestigingsadres van de organisatie waar je werkzaam bent, jouw functie, declaratieadres, en alle andere informatie die je in het kader van onze dienstverlening aan ons verstrekt. Ook kunnen wij verslagen van de voortgang en ontwikkeling die je maakt verwerken. Wij houden daarnaast bij welke diensten je afneemt, hebt afgenomen en wanneer dit is geweest. Ook kunnen wij jouw voorkeuren vastleggen.

Wij bieden onze klanten de mogelijkheid om via de website in te loggen op de online leeromgeving. Via het door jouw opgegeven e-mailadres ontvang jij je inloggegevens hiervoor. Hiervoor verwerken wij jouw e-mailadres en jouw wachtwoord. Wij loggen het gebruik van deze portals en houden bij wanneer met een bepaald e-mailadres is ingelogd.

  • Persoonsgegevens die je verstrekt wanneer je contact met ons opneemt

Dit betreffen persoonsgegevens die je invult op het contactformulier op onze website of de persoonsgegevens die je verstrekt wanneer je telefonisch en/of per e-mail contact met ons opneemt. Dit kunnen bijvoorbeeld je naam, e-mailadres en overige gegevens zijn, die je verstrekt wanneer je een vraag, verzoek of klacht indient.

  • Persoonsgegevens die je ons verstrekt in het kader van een (open) sollicitatie

Wanneer je reageert op een vacature of wanneer je een open sollicitatie stuurt, kunnen wij persoonsgegevens van jou verwerken die je aan ons in het kader van de sollicitatieprocedure verstrekt. Het kan daarbij onder andere gaan om jouw naam, e-mailadres, informatie die is vastgelegd in jouw CV en/of jouw motivatie en/of sollicitatiebrief, zoals gegevens over jouw professionele of academische achtergrond (referenties, cijferlijsten, getuigschriften etc.) alsmede de gegevens die je gedurende de procedure verstrekt, waaronder verslagen van gesprekken die wij met je hebben. Wij kunnen ten behoeve van een sollicitatieprocedure ook openbare (zakelijke) websites raadplegen, zoals LinkedIn en contact opnemen met de door jou verstrekte referenties.

  • Persoonsgegevens die wij ontvangen of genereren door het gebruik van onze website, via onze nieuwsbrieven en via onze uitnodigingen per e-mail.

Wanneer je gebruik maakt van onze website of wanneer u onze e-mails leest en hierop klikt, kunnen wij persoonsgegevens verwerken die in kaart brengen hoe jij met de door ons verstrekte informatie omgaat.

De server waarop onze website staat, genereert automatisch log-bestanden met enkele gegevens over jouw internetverbinding en computer: jouw IP-adres, de naam, versie en taal van jouw browser en de naam en eventuele versie van het besturingssysteem van jouw computer. Daarnaast worden de datum en URL (het adres van een bestand op internet) van de bezochte pagina(‘s) bewaard. Deze gegevens gebruiken we om de website aan je te kunnen tonen en voor bezoekersanalyse met als doel: verbetering van de inhoud en werking van de website.

  • Persoonsgegevens die je verstrekt in het kader van een zakelijke relatie die wij met jou hebben

Ook wanneer je geen klant bij ons bent kunnen wij jouw persoonsgegevens verwerken. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer je de contactpersoon van een leverancier of zakelijke klant van ons bent. In dat geval leggen wij bijvoorbeeld de volgende persoonsgegevens vast: voor- en achternaam (voorletters), e-mailadres (werk en privé), telefoonnummer (werk en privé), naam van de organisatie waar u werkzaam bent, gegevens over de geleverde goederen en diensten en de afhandeling daarvan.

  • Persoonsgegevens uit openbare bronnen

Wanneer je contact met ons opneemt of wanneer je een lid of klant van ons bent kunnen wij persoonsgegevens van jou verwerken die wij krijgen uit (openbare) bronnen zoals zakelijke websites zoals LinkedIn, het Handelsregister van de Kamer van Koophandel en het Kadaster.

Gebruik van cookies

Om onze website optimaal te laten functioneren en te kunnen aanpassen op jouw voorkeuren gebruiken we zogeheten ‘cookies’.  Dit zijn kleine tekstbestanden met informatie over jouw bezoek aan onze website. Cookies brengen geen wijzigingen in jouw computer aan en kunnen geen virussen bevatten. Als je jouw browser zo hebt ingesteld dat deze geen cookies accepteert, kun je mogelijk geen gebruik maken van (delen van) onze website.

Wij maken onderscheid tussen noodzakelijke, relevante en externe cookies. Onze noodzakelijke cookies bevatten geen persoonlijke informatie. Ze zorgen voor een goede werking van onze website.

De relevante en externe cookies verzamelen wel persoonlijke informatie. Hierdoor kunnen we onze website verbeteren en relevanter maken. Onze externe cookies zorgen er tevens voor, dat je pagina’s kunt delen via social media en u relevante advertenties te zien krijgt op andere websites.

Voor welke doeleinden verwerken wij jouw persoonsgegevens?

Wij gebruiken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden.

  • Aanbieden en de uitvoering van de dienstverlening(sovereenkomst): in de voorfase (offerte) en nadat je ons een opdracht hebt verstrekt tot het leveren van onze diensten ((online) training en coaching, key note speaker) verwerken wij jouw persoonsgegevens om een overeenkomst met je aan te gaan en om deze uit te voeren. Hiervoor hebben wij in elk geval jouw contactgegevens en eventueel de gegevens van de vertegenwoordigingsbevoegde persoon nodig en hebben wij gegevens nodig om te kunnen factureren voor onze verleende diensten. Ook andere persoonsgegevens kunnen benodigd zijn om de overeenkomst te kunnen uitvoeren, dit is afhankelijk van het soort dienstverlening welke wij voor je uitvoeren.
  • Geïnteresseerden op de hoogte te houden van onze dienstverlening, uit te nodigen voor evenementen en om anderszins contact te houden: wij gebruiken jouw contactgegevens om je op de hoogte te houden van interessante ontwikkelingen en evenementen die wij organiseren. Voor het verzenden van zakelijke berichten aan bestaande klanten heeft IMPROVE Sales Academy een gerechtvaardigd bedrijfsbelang. Indien noodzakelijk vragen wij je om toestemming. Gegeven toestemming kun je altijd intrekken.
  • Aannemen van personeel: wanneer je bij ons solliciteert verwerken wij de persoonsgegevens ten behoeve van de sollicitatie;
  • Ontwikkelen en verbeteren van onze website;
  • Ontwikkelen en verbeteren van onze diensten en dienstverlening;
  • Het verbeteren van de beveiliging van onze websites en diensten;
  • Beheren van inschrijvingen voor en aanwezigheid bij evenementen en/of trainingen;
  • Signaleren van klantmogelijkheden;
  • Registreren van kantoorbezoekers;
  • Voor het maken van analyses;
  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen: wij kunnen jouw persoonsgegevens verwerken omdat dit noodzakelijk is ter uitvoering van een wettelijke verplichting die op ons rust en/of om te kunnen voldoen aan normen en standaarden uit onze branche. Wij zijn bijvoorbeeld verplicht om financiële gegevens te bewaren op grond van de Algemene wet inzake rijksbelastingen.

Wat is de grondslag voor de verwerking van jouw persoonsgegevens?

Wij mogen uitsluitend persoonsgegevens verwerken als hiervoor een wettelijke grondslag bestaat. Als je een (potentiële) klant of lid van ons bent verwerken wij jouw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst die wij met je aangaan of zijn aangegaan.

IMPROVE Sales Academy kan ook persoonsgegevens verwerken omdat IMPROVE Sales Academy hiervoor een gerechtvaardigd belang heeft. Wij hebben bijvoorbeeld een gerechtvaardigd belang om onze diensten onder de aandacht te brengen bij onze klanten of het verbeteren van onze dienstverlening. Wanneer wij persoonsgegevens verwerken omdat wij daarbij een gerechtvaardigd belang hebben, gaan wij eerst zorgvuldig na of jouw belangen hieraan niet in de weg staan.

Ten slotte kunnen wij jouw persoonsgegevens verwerken omdat er een wettelijke verplichting op ons rust.

Wanneer wij geen beroep kunnen doen op voornoemde grondslagen, kunnen wij je om toestemming vragen voor de verwerking van jouw persoonsgegevens. Je hebt het recht gegeven toestemming te allen tijde in te trekken. Het intrekken van de toestemming laat de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan, onverlet.

Wij verwerken als verwerkingsverantwoordelijke geen bijzondere persoonsgegevens, tenzij wij hiertoe wettelijk verplicht zijn. Wij verwerken bijzondere persoonsgegevens enkel onder voorwaarde dat bij die uitvoering is voorzien in zodanig waarborgen dat de persoonlijke levenssfeer van de betrokkene niet onevenredig wordt geschaad.

Met wie delen wij persoonsgegevens?

Wij kunnen jouw persoonsgegevens delen met partijen die namens ons bepaalde diensten uitvoeren en als verwerker namens ons persoonsgegevens verwerken. Wij maken bijvoorbeeld gebruik van (de software van) een externe partij voor de hosting van de website, het versturen van nieuwsbrieven, het digitaal opslaan van gegevens en het verzorgen van de betalingen.

Wanneer wij een verwerker inschakelen sluiten wij een verwerkersovereenkomst met deze partij, zodat zij contractueel verplicht zijn om op een zorgvuldige wijze met jouw persoonsgegevens om te gaan.

Wij kunnen in voorkomend geval jouw persoonsgegevens doorgeven aan (beoogde) rechtsopvolgers om onze dienstverlening geheel of gedeeltelijk voort te kunnen zetten. Overeenkomstig de toepasselijke wetgeving doen wij al het redelijke om je op de hoogte te stellen van elke overdracht van persoonsgegevens naar een niet-verbonden derde partij.

Wij kunnen jouw persoonsgegevens delen met externe sociale media-netwerken, advertentienetwerken en websites die doorgaans optreden als onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijken, waardoor IMPROVE Sales Academy op externe platformen en websites kan verkopen en adverteren;

In bepaalde gevallen delen wij jouw persoonsgegevens met professionele adviseurs die optreden als verwerkers of gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken, waaronder juristen, bankiers, auditors en verzekeraars die ons consultancy-, bank-, juridische, verzekerings- en boekhouddiensten verlenen, en voor zover wij wettelijk gehouden zijn jouw persoonsgegevens te delen of voor zover wij daar een gerechtvaardigd belang in hebben.

Wij kunnen tenslotte jouw persoonsgegevens delen met bevoegde overheidsinstanties. Uitsluitend indien en voor zover wij hiertoe wettelijk zijn verplicht, kunnen jouw persoonsgegevens worden verstrekt aan overheidsinstanties zoals toezichthouders, fiscale autoriteiten en opsporingsautoriteiten, bijvoorbeeld als in het geval van fraude of illegale activiteiten een verzoek van de politie komt.

Worden jouw persoonsgegevens buiten de EER verwerkt?

Jouw persoonsgegevens worden in beginsel uitsluitend binnen de Europese Economische Ruimte verwerkt. Wij kunnen gebruik maken van e-mail dienstverleners of hosting partijen die buiten de EER zijn gevestigd. Wij nemen in voorkomende gevallen maatregelen de doorgifte van persoonsgegevens te legitimeren, bijvoorbeeld door te controleren of een partij is aangesloten bij het Privacy Shield (bij doorgifte naar de Verenigde Staten) of door een doorgifte overeenkomst te sluiten gebaseerd op de Standard Contractual Clauses.

Hoe lang bewaren wij jouw persoonsgegevens?

Wij bewaren jouw persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor jouw persoonsgegevens worden verwerkt. De bewaartermijn die wij hanteren is afhankelijk van het doel waarvoor wij jouw persoonsgegevens verwerken, en of er specifieke wettelijke bewaarplichten op ons rusten.

Wanneer je een lid, klant of leverancier van ons bent, bewaren wij jouw persoonsgegevens tot twee jaren na het einde van de overeenkomst die wij met je hebben, behoudens de gegevens die onder de boekhoud- en bewaarverplichting van 7 jaren vallen.

Wanneer je reageert op een vacature of wanneer je een open sollicitatie aan ons richt, bewaren wij jouw persoonsgegevens tot 4 weken na afronding van de sollicitatieprocedure. Wanneer je daarvoor toestemming geeft, bewaren wij jouw persoonsgegevens ten behoeve van de sollicitatie maximaal 1 jaar.

Na afloop van de toepasselijke bewaartermijnen worden jouw persoonsgegevens verwijderd. Als technische redenen ons verhinderen gegevens volledig uit onze systemen te verwijderen, treffen wij passende maatregelen om verder gebruik van die gegevens te voorkomen.

Jouw rechten met betrekking tot jouw persoonsgegevens

Als jouw persoonsgegevens worden verwerkt, heb je verschillende rechten. Door deze rechten kun je (beter) inzicht krijgen in de persoonsgegevens die wij van jou hebben opgeslagen, hoe met deze gegevens wordt omgegaan en of de gegevens juist zijn.

Recht op inzage: je hebt het recht om te vragen welke gegevens wij van jou hebben.

Recht op correctie: als blijkt dat wij verkeerde persoonsgegevens van je hebben, moet dit worden gecorrigeerd.

Recht om vergeten te worden: indien je erom vraagt, dienen wij jouw gegevens te verwijderen.

Recht om beperking van een verwerking: in bepaalde gevallen kun je aangeven dat wij moeten stoppen met het verwerken van jouw gegevens. Dit is onder andere het geval als jouw gegevens mogelijk onjuist zijn of als de gegevens niet meer nodig zijn.

Recht van bezwaar: in sommige gevallen mag je bezwaar maken tegen de wijze waarop wij jouw persoonsgegevens verwerken.

Het recht op dataportabiliteit: je hebt het recht om jouw persoonsgegevens over te laten dragen aan een andere partij.

Deze rechten zijn niet absoluut. In sommige gevallen kunnen wij niet aan het verzoek voldoen, bijvoorbeeld omdat een wettelijke verplichting zich hiertegen verzet. In voorkomend geval informeren wij je hierover.

Als je een beroep wilt doen op een van deze rechten kun je contact opnemen met ons via steleenvraag@improvesalesacademy.nl, info@improvesocialstyles.nl of info@koenheesakkers.nl. Wij streven ernaar binnen 30 dagen gehoor te geven aan jouw verzoek. Dit is afhankelijk van de complexiteit van je verzoek.

Jouw voorkeuren voor e-mailmarketing berichten

Als wij jouw persoonsgegevens verwerken met het doel om marketingberichten te versturen, kun je jouw ontvangst van marketingberichten die geen verband houden met de dienstverleningsovereenkomst met ‘IMPROVE Sales Academy’ beheren door onderaan ‘IMPROVE Sales Academy’ marketing-e-mails op ‘Afmelden’ te klikken.

Wij willen je erop wijzen dat het afmelden voor marketingberichten je niet afmeldt voor belangrijke zakelijke berichten die verband houden met jouw huidige relatie met ons, zoals berichten over jouw abonnementen of evenementinschrijvingen, dienstberichten en beveiligingsinformatie.

Hoe beveiligen wij jouw persoonsgegevens?

Wij nemen voorzorgsmaatregelen – waaronder organisatorische, technische en fysieke maatregelen – om de persoonsgegevens die wij verwerken of gebruiken te beschermen tegen onopzettelijke of onrechtmatige vernietiging, verlies, wijziging of ongeoorloofde verstrekking of toegang. Deze maatregelen garanderen een passend beveiligingsniveau gelet op de soorten van verwerking en de aard van de te beschermen persoonsgegevens.

Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschermen van jouw wachtwoord, het beperken van de toegang tot jouw apparaten en het afmelden van onze websites na jouw sessies.

Wijzigingen in dit Privacy Statement

Ons Privacy Statement kunnen wij van tijd tot tijd wijzigen. Op de eerste pagina van ons Privacy Statement staat de datum van de laatste wijziging vermeld. Op onze website https://www.improvesalesacademy.nl/, https://improvesocialstyles.nl en https://www.koenheesakkers.nl. kun je altijd de laatste versie van het Privacy Statement inzien.

Vragen

Heb je een vraag over de verwerking of beveiliging van jouw persoonsgegevens? Stel deze dan via het contactformulier op de website of via steleenvraag@improvesalesacademy.nl, info@improvesocialstyles.nl of info@koenheesakkers.nl.

Klachten

Je kunt een klacht indienen over de verwerking van jouw persoonsgegevens door een e-mail te sturen naar steleenvraag@improvesalesacademy.nl, info@improvesocialstyles.nl of info@koenheesakkers.nl.

Wij hechten er waarde aan om samen met je een oplossing te vinden voor jouw klachten of zorgen die je hebt met betrekking tot de bescherming van jouw persoonsgegevens en jouw privacy. Ben je van mening dat wij je niet konden helpen met jouw klacht of vraag, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.